Friday, November 26, 2010

Anak Beranak Demam...hu hu hu


Dah lebih seminggu PH dan MH tak dengar hilai tawa Along & Angah....terasa amat lain sekali...kesian PH tengok keadaan mereka....Sepanjang minggu lepas, suhu badannya naik mendadak....tak susut2...nasib baik PH mempunyai pengasuh yang amat ambil berat tentang mereka...PH juga diberitahu bahawa sepeninggalan Along & Angah di rumah mereka, si kembar yang demam ni turut menjadi perhatian jiran sekeliling...ramai jiran2 datang melawat mereka....manakan tidaknya, sebelum ni mereka kelihatan lincah...jiran2 ni seolah2 rindukan keletah mereka yang dahulu.....kepada jiran2 pengasuh PH tu, terima kasih banyak2 kerana sudi menjenguk Along & Angah....ada di antara mereka yang tidak lokek memberi petua2 untuk kurangkan demam....
Ini gambar hari ketiga mereka demam ( minggu lepas )....Along baring jer.....selera makan pun semakin berkurang.....kesian betul PH tengok keadaannya....gambar ni diambil di rumah pengasuh...

Ni Angah....badannya pun panas...diam jer dia...


Lepas tu sering termenung......


Bila dialih kedudukannya, mereka akan merengek...tak suka diganggu....


Last2, PH biar je dia dengan posisi yang dia suka.....asalkan dia tak nagis...suaranya juga dah hilang....


Ini gambar 2 hari lepas...Angah dah mulai menunjukkan perubahan positif...dah mula nak bermain...dan yang paling PH ternanti-nanti ialah saat dia tersenyum....


Along pula masih demam...nak nangis PH tengok keadaan dia....


Petang tu, Along pun dah mula menampakkan perubahan positif....dia dah boleh bangun tapi matanya masih kuyu dan masih lagi bermenung....




PH bawak si kembar ni jalan2 naik motor ambil angin petang...kalau asyik duduk rumah jer menung diorang ni makin menjadi-jadi....


Along dah mula nak berkomunikasi....sempat juga MH belikan dia roti...


Lepas tu bapak si kembar ni plak yang demam...hu hu hu


dan bapak si kembar ni ditemani oleh Max....he he ..dia pun tahu PH ni demam agaknya....

Keletah Si Max ni sedikit sebanyak membuatkan PH ni lupa yang PH ni demam....

Jagalah kesihatan dan buanglah sampah ke dalam tong sampah ~ pesanan khidmat masyarakat oleh Max...


Kini, hanya tinggal Max berdua dengan Si Adeq.... Torres dan Ronaldo dah lama tak nampak bayang...tak tahulah ke mana mereka...takkan kena angkut lagi kot...adesss.....


Si Max pun nampak macam demam...sikunya nampak macam melecet....


Along plak nak main tapi sekejap jer....lepas tu dia termenung balik...nampaknya, semangat Along masih belum pulih lagi....Hari tu dah bawa mereka berdua pergi jumpa ustaz dah....


Sekarang, kami bertiga dah demam....hu hu...PH bawak derang jalan2 kat depan rumah jer...nak sedut udara petang....


P/S :
Bila tengok anak2 kita nakal, rasa geram nak picit2 jer...tapi bila tengok mereka sakit, kesian pak kat diorang ni.....Along sembuh cepat yer...Angah steady...!!!

0 pengomen yang bakal mendapat anak kembar:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Entri Terdahulu

Share & Enjoy

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More