Tuesday, November 30, 2010

Petua dan Tips Untuk Mendapat Anak Kembar

Kalau ditanya semua bakal-bakal ibu di dunia ini, 99.9% akan mengatakan inginkan anak kembar...betul tak....? Bagi pengalaman PH sendiri, PH pun tak sangka mendapat anak kembar kerana keturunan sebelah PH memang tiada kembar...Sekarang ni, PH dah pecah tradisi....Cuma apa yang PH ingin kongsikan di sini beberapa insiden yang berlaku sebelum MH ( Mama Hero ) mengandungkan anak kembar...




1 ) Semenjak dari kecil sehinggalah di saat PH bernikah, PH banyak menghadapi masalah dan tekanan hidup. Pelbagai dugaan yang PH alami sehingga ada salah seorang ustaz mengatakan bahawa masalah PH adalah Satu dalam Sejuta...Beliau tidak pernah mendengar masalah seperti yang PH alami..Bukan nak kata tak ada bahagia langsung, cuma PH boleh katakan di sini 80% masalah dan selebihnya bahagia / gembira. Alhamdulillah, segala kepayahan yang PH alami rupa-rupanya adalah persiapan diri untuk membela anak kembar. Allah telah menguji PH sejak kecil lagi untuk jangka panjang.


2 ) PH selalu berbuat baik pada haiwan. Sejak kecil, PH memang sinonim dengan haiwan khususnya kucing. Segala cerita-cerita kartun, animasi atau filem yang berkaitan dengan haiwan amat PH gemari.


3 ) Setelah setahun lebih, PH masih belum dikurniakan anak. Apa yang PH buat ialah berdoa. Doa yang tak pernah putus-putus. PH juga selalu berdoa memohon dikurniakan anak ketika Doa Antara Dua Khutbah ketika sembahyang Jumaat. Tapi masa tu PH tak terfikir nak memohon dikurniakan anak kembar.


4 ) PH selalu mengalami stress di tempat kerja tetapi apabila sampai di rumah, segala tekanan di tempat kerja PH tinggalkan di luar pintu rumah. Tapi kadang-kadang ada juga terbawa masuk ke dalam rumah.


5 ) Sedangkan lidah lagi tergigit, inikan lagi suami isteri. Adat berumah tangga, pastinya akan berlaku pertengkaran sang suami dan sang isteri. PH dan MH juga tak terlepas dari pertengkaran. Inilah dugaan yang terhebat yang PH alami sebelum rahim MH ditiupi roh si kembar. Sekiranya PH gagal bab ini, bagaimana PH nak bela si kembar tu plak nanti....? Tak adil untuk mereka. Namun, setiap pertengkaran kami akan segera diselesaikan. Paling lama kami bertengkar ialah selama 1 jam sahaja. Tak pernah lebih dari itu. paling cepat ialah 10 minit. Dah 5 tahun PH berumah tangga, itulah jarak masa paling lama kami bermasam muka/ tidak bertegur sapa. Salah seorang dari kami mengamalkan sikap mengalah. Kalau bukan PH yang mengalah, MH yang akan mengalah. 



Tak guna meninggikan ego masing-masing dan memanjang-manjangkan cerita sebab kami berumah tangga atas dasar cinta dan sudah tentunya ingin berkekalan sehingga ke akhir hayat ( doakan kami yer ). Apa yang seronoknya ialah ketika aksi-aksi pujuk rayu dan 'bersama' selepas bertengkar. Ketika ini, kasih sayang masing-masing semakin menebal. Ketika inilah rasa keghairahan akan dapat dirasai lain dari yang lain. tak percaya, cubalah ( tapi untuk yang dah berkahwin jer tau ). 


6 ) Sebelum MH mengandung, PH ditemukan dengan seekor kucing jalanan yang PH namakannya Si Burn. Cerita penuhnya ada di sini ( KLIK SINI ). Di antara petanda-petanda PH dapat anak kembar ialah :


a ) Ada 2 ekor burung cantik masuk ke dalam rumah.
b ) Bermimpi pancing dapat seekor ikan besar.
c ) Bermimpi pancing dapat 2 ekor ikan emas.
d ) Setiap MH nak makan, semuanya 'double'. Teh ais, roti canai, nasi lemak semuanya 'double'.
e ) PH dan MH kerap bertengkar dan segala pertengkaran diselesaikan dengan 'happy ending'. he he he 




Jadi, berdasarkan apa yang PH kongsikan di atas, ianya adalah bergantung kepada tafsiran masing-masing. Kesemuanya adalah kisar benar, bukannya rekaan.


Kesimpulannya di sini, apabila dugaan yang melanda kita tu hebat bermakna kita bakal dianugerahi satu rahmat / rezeki yang tidak disangka-sangka. kalau kita gagal harunginya, maka kita mungkin belum layak menerima rezeki yang Allah Taala nak bagi tu. Jadi, Allah akan duga kita dengan cara yang lain pula. Selagi kita tak redha dengan masalah2 tu, selagi itulah kita belum layak menerima rezekiNya. sebab kalau kita terima sekalipun, belum tentu kita dapat memanfaatkan rezeki tersebut dengan sebaik-baiknya.


Sayangi terlebih dahulu pasangan kita, baru kita boleh sayangkan bakal anak-anak kita.

Jadi, berdasarkan keruntuhan rumah tangga ibu dan ayah PH, barulah PH nampak dan memahami kenapa Allah menduga PH sedemikian dahsyat. Rupa-rupanya, 'I'm The Chosen One" untuk menerima rezeki anak kembar.


Kepada anda yang inginkan anak kembar, PH sarankan supaya tidak terlalu taksub. Buat biasa jer tetapi perlu seiring dengan usaha anda untuk mendapatkan anak kembar. Usaha Adalah tangga kejayaan. Walupun sekelumit usaha yang kita lakukan untuk mengubah hidup, Allah akan balas setiap usaha yang kita lakukan...cuma antara CEPAT atau LAMBAT jer...Jangan kita sekali-kali berburuk sangka dengan Allah SWT.


Mintak jer :


" Ya Allah....Tuhan yang memiliki segala Keagungan , andaikata hambamu layak untuk memelihara anak kembar, Kau perkenankanlah doa ku ini...Hanya Engkaulah Pemberi Rahmat dan hanya kepada Engkaulah aku memohon pertolongan..."




Selain dari itu, terdapat juga beberapa tips yang PH nak kongsi dengan anda semua. PH dapat dari Lebai Google /  ayucintakamu.blogspot.com


1.Lakukan lebih banyak solat hajat dan sunat dhuha ( dimurahkan rezeki sebab anak juga rezeki ) 


2.Amalkan doa nabi zakaria setiap kali solat dan diurut diperut bagi isteri ( Tak pastila plak doa yang mana satu )


3.Amalkan petua meningkatkan kesuburan seperti makan taugeh,makan vitamin e,pil tradisional. 


4.Dapatkan rawatan alternatif seperti kaedah homeopati atau urutan dari bidan yang pandai.


5.Usaha mendapatkan zuriat ini perlulah dibuat bersama-sama (suami isteri) jgn sebelah pihak sahaja. 


Selamat Berusaha....!!!!

8 pengomen yang bakal mendapat anak kembar:

Ayah Zaidi & Ummi Zayda said...

salam PH..
segala yg brlaku ade hikamhnye..dan x disangka allah bg kta rezeki yg x diduga..
pengalaman sya msa sblm prgnt dan semasa prgnt(sblm dpt tau ngadung ank kembar),sya suka tgok ank kembar..dan asyik nmpk je cstmr bwk ank kembar,sya dlu keje kt pasaraya so selalu nmpk cstmr bwk ank2..xtau nape..asyik nmpk double je..
x trpikir bleh dpt anak kembar..da msa g klinik nk scan..sya tr kejut sgt dpt tau prgnt kembar,sya ingtkn doc tu brgurau je sbb doc tu sya biase amek rawatan ngn die so mmg rapat la..dia ckp mane ada gurau,serius la ni..sya menggigil pegang kertas hasil scan diperut sya..x tau la nk pggl ape..sya diam je msa kuar klinik,mcm x percaya lh..tp ini hakikatnye..trus call husband n family kt kmpg..dorg trperanjat sgt,especially my hubby...sya spai menangis happy tramat,pastu trdiam..ye lh ni 1st prgnt sya,dpt kembar plak tu..bleh ke sya pikul sume ni..larat ke sya?? mcm2 sya pikir...da skrg..anak kembar sya da nk msk 3 tau..bln dpn besday dorg..anak sya kembar spsg..yg bestnye msa sya prgnt(stlh dpt tau kembar)naluri sya kuat mengatakn sya kembar spsg..sblm tu sya ade g umah kakak ipar kwn,anaknye kembar spsg..tu yg nk sgt spsg..hihi..
saya ngn hubby mmg ade keturunan..tu yg kuat dpt tu..
sama2 la kta share pengalaman kta ade ank kembar ye..
salam dr saya..ummi zayda

Huszaini said...

assalammualaikum tuan tanah


Anda dijemput sila lihat sini

http://amrafahan.blogspot.com/p/jom-berkelah.html

(One) SiTi* said...

oooo.....macam tu ke tips-nya, menarik..
^_^

fadhil said...

Assalamualaikum,

Artikel yang menarik saudar/i :

Tekanan di tempat kerja boleh menjadikan kita produktif atau sebaliknya.Maka kita perlulah bijak melatih diri agar tidak terpengaruh dengan pesekitaran tempat kerja yang menekan.Oleh itu di blog http://www.mohdfadhil.com anda dapat membaca kisah yang boleh dijadikan contoh dalam menghadapi situasi tekanan di tempat kerja.

-Terima Kasih-

Zie said...

hmmm..menarik....saya dh baca kisah PH ni kat dlm mastika...keluaran bila, lupa...saya tgh mncari tips2 nk dptkan ank lelaki kembar sbb saya dah ada 2 puteri...n saya sndiri adalah kembar..psangan kmbar saya lelaki..harap2 Allah murahkan rezeki saya tuk dpt kembar lelaki...puteri ke 2 dh 5 tahun....

Anak Timur said...

Assalamualaikum tuan punya blog... post yang menarik...
maaf ya, saya tompang promot kat sini.. tq
Collagen Powder
ESP – Soy Protein Isolate Powder
GLA Complex
Omega Guard
Vita-E Complex
B-Complex

kedaivitaminfatimah said...

Perkongsian info yang sangat menarik. Thanks admin. :)

Nur Diana said...

Sangat-sangat tersentuh membaca entry saudari. Alhamdulillah syukur.. setiap kesabaran itu ada hikmah tersembunyi,, tahniah. senang-senang jemput lawat blog kindhearty.blogspot.com

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Entri Terdahulu

Share & Enjoy

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More